16. 4. 2019

Vnitřní klid: s těmito tipy najdete vnitřní harmonii

Určitě to také znáte. Některé dny běží poměrně dobře a jiné vám způsobují jen nervy. Pak se cítíte stresováni každodenními problémy. Vaše myšlenky krouží v záporné smyčce. V takové situaci nechybí moc a jednoduše vybouchnete. Existuje však další a praktičtější řešení: vnitřní mír. Může to znít zbytečně duchovně, ale je to velmi zdravý postoj k životu. Integrace vnitřního míru do vašeho života vám přinese harmonii, klid a spokojenost.
žena před lesem

●     Pozitivní postoj k životu vám umožní aktivně žít tady a teď. Negativní zkušenosti z minulosti a myšlenky o budoucnosti ovlivňují vaší současnou pohodu.

●     Dokažte snížit stres rychleji a buďte méně náchylní k rozrušení nebo špatným náladám.

●     Najděte v sobě spokojenost. Vaše sebeúcta a štěstí nezávisí na dobré vůli jiných lidí nebo na spotřebním zboží.

●     Můžete aktivně řídit život a převzít zodpovědnost za vaše jednání. Negativní vlivy z venku vás jen stěží ovlivní.

●     Víte, kdo jste, co chcete. Uvědomte si své silné stránky a braňte se svým slabostem.

Samozřejmě nemůžete očekávat buddhistickou vyrovnanost a vnitřní harmonii hned první den. Zavádění všech těchto věcí je proces. Vyžaduje trpělivost a také určitou disciplínu. Možná se budete muset vyrovnat i s neúspěchem. Je důležité, abyste neztratili důvěru, protože výsledek je užitečný.
notebook asus

Přijměte svou minulost a naučte se odpuštění

Každý z nás zažil těžké situace nebo prožil traumatické zážitky během svého života. Jak odlišné jsou zkušenosti, tak je i rozdílné se s nimi vyrovnávat. Někteří lidé mohou mít sklon řešit minulost, diskutovat o starých zraněních a využít takové zkušenosti jako ospravedlnění pro přítomnost. Chcete-li najít vnitřní mír, musíte se naučit přijmout minulost. To také znamená, že odpustíte lidem, kteří vám dříve ublížili nebo vás zklamali.

Být vědomím tady a teď

Máte někdy pocit, že jste myšlenkami úplně jinde a svůj každodenní život jedete na autopilota? S některými cvičeními se můžete naučit reagovat na přítomnost a více žít v tomto okamžiku. Jedním ze způsobů je vycvičit pozornost. Vezměte si na to několik minut každý den, nejlépe ve stanoveném stejném čase. Mimochodem, je obzvláště skvělé cvičit pozornost venku. Meditace ovlivňuje naše vnímání. Pokud meditujete pravidelně, budete méně impulzivní.

Naučte se znovu těšit z ticha

Už jste si někdy všimli, jak moc věcí se vás snaží rozptýlit? Rozptýlení je vždy vítáno, když si intuitivně myslíme, že naše psychika chce komunikovat. Zkuste častěji vypínat televizi, rádio, notebook a mobilní telefon. Zvláště pokud cestujete sami v přírodě, váš smartphone by měl zůstat nevyužitý. Vyzkoušejte, jaké to je být na chvíli bez rušivých vjemů v pozadí nebo možnosti dostat se do kontaktu s ostatními lidmi. Pokud máte šanci strávit pravidelné několik hodin nebo dokonce dní bez mobilního telefonu nebo notebooku, využijte toho.