26. 10. 2018

Seniorský věk není o nečinnosti

O tom, že je pohybová aktivita pro náš organismus nezbytná, asi nikdo nepochybuje. Jen s tím uvedením do běžného denního režimu je to trochu těžší. Jestliže hledáte elixír mládí a pohody, pak vám ale nic jiného nezbyde, nežli se začít správně hýbat. Pokud tedy nemáte nějaký jiný zdroj, který není tak náročný. Jedna norská studie prokázala, že starší lidé, kteří se pravidelně věnují sportu, si prodlouží život až o pět let. ·        Ono to možná tak nezní, ale kdyby došlo na lámání chleba, pak by byl jistě každý měsíc dobrý.
senior cyklista
Dlouhodobých testů, které tento fakt prokázaly, se zúčastnilo šest tisíc lidí v seniorském věku. Není jistě zapotřebí, aby se člověk v sedmdesáti rozhodl, že se stane horolezcem nebo maratónským běžcem. Stačí jen půlhodinka denně a vaše tělo si bude pochvalovat.
o   Nebude se muset potýkat s vysokým tlakem.
o   Má větší šanci, že ho nepostihne cukrovka.
o   Budete moci zahodit léky na deprese.
senioři v horách

Pohoda, která na vás bude vidět

Vybírat si můžete z nepřeberného množství aktivit. Pokud vám na těle přibylo trochu více kilogramů navíc a běh by byl pro vaše klouby příliš zátěžový, pak přeci není problém jít si dvakrát týdně zaplavat do bazénu. Uvidíte, že za pár týdnů vás přebytečná kila začnou opouštět a vy se vydáte i na nějaký vzdálenější výšlap. A pohyb vás konečně začne doopravdy bavit. Seniorský věk přeci už dávno není o pletení ponožek a luštění křížovek.
·        Senioři, kteří se vydali tou správnou cestou, si pochvalují jednu věc.
·        Vzhledem k tomu, že už mají svůj věk, mají také určitý nadhled.
Nemusejí mezi sebou soupeřit, dokazují jen sami sobě, že na to ještě mají.A jeden druhému i fandí. Pohyb dodává dokonce i sebevědomí. Myslíte, že to už je přehnané? Tak proč to nezkusíte? Čím déle budete tělo udržovat v pohotovosti, tím déle vám bude sloužit. A bez toho, že by začalo stávkovat.